يَوْمِيَات وَلَد مَصْري

الأحد، نوفمبر 16، 2008

وعثاء السفر

هذه بعض الكلمات التي كتبتها وأنا في طريقي إلى .. هناك

ذهب إلى هناك
وحيدا جلس
في أحد أركانه
ينتظر الطائرة
التي تعود به
إلى حيث كان
وحيدا ارتحل
ووحيدا يعود
هكذا
يشاء القدر
-------------------
جلس يراقب في ملل
كل من حوله
يستمع للمذيع الداخلي
في انتظار البشارة
التي يأتي معها
وقت الرحيل
ولكنها
لم تأتي بعد
هكذا
يشاء القدر
-------------------
تمر اللحظات
كساعات
وربما أشد
معها يكون
كميت
ينتظر القيامة
ولكنها
لم تأتي بعد
هكذا
يشاء القدر
-------------------
يحاول الهرب
إلى ماض جميل
تذكره
قبل السفر
ولكن هيهات
فالأموات
أبدا لا يعودون
هكذا
يشاء القدر
-------------------
كان ينصت في ترقب
لقد حان موعد مغادرة الآخر
يحدوه أمل
أن يغادر معه
يرحل الآخر
ويبقى هو
ينتظر
هكذا
يشاء القدر

التسميات:

posted by ولد مصري at 10:55

13 Comments:

هييييييييييه اول تعليق

مينفعش الفيلم البوليسي يخلص كده قبل ما يبدأ ده انا كنت ناويه اعمله اجزاء ويمكن كان يبقى مسلسل مكسيسكي ههههههههههههههه

كلمات جميلة بتعبر عن حاله من الوحده والانتظار


تحياتي

الأحد, نوفمبر 16, 2008 11:26:00 ص  

اصعب حاجه الانتظار بجد مؤلم

كلمات جميله

كنت فين بس قلقتني عليك بقالك اسبوعين طفشان

الأحد, نوفمبر 16, 2008 11:44:00 ص  

"وهكذا يشاء القدر"
انت جبت من الاخر
حلو المشهد فى تعبيره عن الانتظار وفكرة القدرية
وسيادتك بتغيب ليه كتير كده
هو انت هناك؟:))
تحياتى

الأحد, نوفمبر 16, 2008 4:29:00 م  

بيربل ويفز

مبروك اول تعليق

لو زعلانه إني ظهرت ممكن أختفي تاني علشان خاطر المسلسل المكسيكي أنا مايهنش عليا السادة المشاهدين


أشكرك على كلماتك الرقيقة

تحياتي

الاثنين, نوفمبر 17, 2008 8:28:00 ص  

مولان

فعلا الانتظار مؤلم جدا مشكلة مالهاش حل

شكرا على سؤالك

كنت في دورة تدريبية والحمد لله خلصت على خير

شكرا مرة تانية

تحياتي

الاثنين, نوفمبر 17, 2008 8:31:00 ص  

برينسيس

انا دايما كده احب اجيب من الآخر :)

كويس إن المشهد عجبك ولو إنه في الحقيقة كان مؤلم جدا

فعلا أنا كنت هناك وبعدين رجعت تاني هنا عرفتي منين؟ :))

تحياتي

الاثنين, نوفمبر 17, 2008 8:34:00 ص  

السلام عليكم...
طولت الغيبه..
.............
هكذا يشاء القدر ...
فماذا ننتظر إذا...
........
كلمات صادقه...
........
دمت بخير..

الاثنين, نوفمبر 17, 2008 11:17:00 م  

السلام عليكم

يشاء القدر كثيرا و يقرب من يقرب و يبعد من يبعده و ربما يعود و يلقانا بمن فرقنا .. او لا يعود حقا انه القدر ..
جميل ما كتبت و جميل ما احسست
و لكن ليس جميلا اخى ان لا تسأل علينا اذا غيبنا عنك .. ام ان هذا ايضا ضمنا لمشيئة القدر !!
ادعوا الرحمن ان تكون بخير حال

تحياتى

السبت, نوفمبر 22, 2008 12:11:00 ص  

M.K

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

فعلا الغيبة طالت وكل ما أقول خلاص خلصت يطلعي حاجة تخليني أغيب تاني

ربنا يسهل والغيبة ما تطولش عن كده

أشكرك على سؤالك

تحياتي

السبت, نوفمبر 22, 2008 9:30:00 ص  

روفي

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

الحقيقة الأجمل هو كلامك وتعليقك اللي فعلا بأشكرك عليه

وأرجو المعذرة عن عدم السؤال لكن فعلا غصب عني

أشكرك مرة أخرى على تعليقك الرقيق وعلى السؤال وإن شاء الله يدوم التواصل

خالص تحياتي

السبت, نوفمبر 22, 2008 9:34:00 ص  

كده ازعل انا كيارااااااااااااااااااااااااااا

السبت, نوفمبر 22, 2008 8:57:00 م  

مولان

أول مرة أخمن ويطلع تخميني في محله بس بصراحة مارضتش أقول لايطلع غلط وابقى لبست في الحيط

برضه مش وحش إن الواحد يسوق الهبل على الشيطنه ويعمل فيها عم الساذج

ولو إني دايما مع التغيير بس ممكن أفهم السبب؟

وعلى أي حال دايما منورة

تحياتي

الأحد, نوفمبر 23, 2008 9:59:00 ص  

صباح الخيييييييير

اقرا البوست بتاع عااااااااااااا

عندي وهتفهم الحكايه

ضي القمر اتعملها هااااااااااااك

الأحد, نوفمبر 23, 2008 4:23:00 م  

إرسال تعليق

<< Home